torsdag, oktober 01, 2020

Skogens guld

Idag har vi inlett socktober i vackert väder. Nu borde jag alltså sticka sockor i parti och minut, så det skulle finnas ett stort lager att ta till sedan. Men när, ack när hinner jag koncentrera mej på stickning?

Idag har jag suttit på ett intressant seminarium där upphovsrätten behandlades ur alla tänkbara synvinklar. Superbra att få sitta hemma och delta på distans. Jag hinner på grund av detta delta i utbildningar då och då. Till Helsingfors skulle jag inte ha hunnit, för jag min undervisning i stan började klockan 16.30.

Medan jag deltog i seminariet, så hade en ytterst vänlig man placerat ett 10 liters ämbar med skogens röda guld vid garagedörren! Och han vill inte ha något annat än det tomma ämbaret tillbaka! Så snällt! Verkligen snällt, för jag har inte hunnit ut i lingonskogen under de här vackra soliga höstdagarna.
Stort, stort TACK!


Inga kommentarer: