söndag, januari 24, 2021

Tre olika

I natt, närmare bestämt klockan 01.17, ja, ja, jag har läst och sett på för många deckarserier, så stod jag utanför toadörren tyst som en mus. Det var ljust därinne, så jag trodde att dubbelmorfar uträttade sina behov, fastän det var knäpptyst. Verkligt mysko!
Till sist blev min nöd så stor att jag försiktigt knackade på dörren och sedan öppnade den och...

... ja, det var alldeles tomt där. HUPS! Efter det lilla toabesöket, sov jag sju timmar i ett streck. Skönt! Dubbelmorfar hade slocknat på soffan och visste som vanligt inte hur filmen hade slutat...

Igår då jag precis hade fått min 10 liters kastrull med korvsoppa färdig, så knackade minstingen på dörren. Han undrade vänligt om vi behövde någonting från affären och om han skulle hämta någonting ätbart åt oss. Jag kunde överraska med soppa, som jag bjöd åt honom i stället. I fredags hämtade han lunch åt oss från stan. Det var riktigt gott och precis vad som behövdes innan jag satte igång med min distanskurs. En riktig gullunge, inte sant?

Tur att den nästyngsta också dök upp igår på soppa tillsammans med sin sambo. Och skönt att inte ha behövt laga mat igen idag. Så trots att jag sagt att jag inte ska ha 10 liters kastruller med mat längre, så är det nog bra att ha dem ibland.

Ifall ni funderar hur det gick med mitt dilemma igår, så.. joo, jag kompromissade. Jag jobbade lite och jag stickade, men...

... det blev en smärre katastrof! Nu har jag tre olika vantar istället för två par! Två bredare vantar med den röda randen på olika ställen och en smalare vante...

Kanske bäst att jag slutar med stickandet och ger bort allt garn, för så här kan jag ju inte fortsätta. Nu blir det liksom att sticka tre vantar till samt ännu ett smalt par...
Och jag som skröt så med mitt stora svarta häfte! Jo, jag hade skrivit noggrant upp hur många varv resår det ska vara. MEN sedan står det enbart minskningsvarv! Vaddå, minskningsvarv? Jag borde ju veta hur många maskor jag ska minska med... 

Suck! Idag har jag inte haft någon sticklust alls och det av förståeliga skäl...

Önskar er en riktigt trevlig start på den nya veckan.
Jag ska försöka ta ny fart och åstadkomma några vantar till, alternativt begrava mej i jobbet!


Inga kommentarer: