torsdag, maj 06, 2021

En regnig småruskig eftermiddag

Ja, vad kan man göra en regnig småruskig onsdagseftermiddag/tidig kväll i maj, då man tröttnat på isoleringen och distanskontakter? Jo, man kan ju följa med dubbelmorfar österut, som tekniskt och moraliskt stöd och i ärlighetens namn, den som håller i plånboken.

Igår eftermiddag körde vi österut och där i en stor affär med allt möjligt intressant, som nästan gjorde mej hagalen, så fick jag syn på precis det jag behöver dagligdags.


Det första jag fick syn på i den där affären, var nämligen kontorsmaterial och där bland post-it-lappar, alltså fästisar, och annat dylikt, så hittade jag den här förpackningen:

Pilots Frixion Clicker pennor. Ljuuuvligt! Nu kan jag fylla i många tomma korsordsrutor. Och det bästa av allt, i den här förpackningen följer det med en extra penna och tre fyllningspatroner. Tror ni att den här ny räcker över hela sommaren? Eller borde jag ha tagit två förpackningar?
Men vilken tur alltså att jag snällt följde med dubbelmorfar igår.

Idag har karlarna bestämt att morsdagen firas i lördag med bastu. Det låter ju bra, inte sant? Men ingen har talat om för mej vem som ska städa och baka? Eller om det ska vara nån sorts kvällsvickning? Är det mor i huset?


Inga kommentarer: