fredag, maj 07, 2021

Lär dig virka

I söndags, då jag var iväg med dubbelmorfar till varuhuset i stan, så kunde jag inte låta bli att ta en liten, liten titt i garngången. Väldigt långt in bland de där lockande nystanen vågade jag mej inte, men där i början av gången finns ett tidningsställ. Och där hittade jag den här:

En "Lär dig virka tidning". På riktigt vet jag nu inte om jag behöver lära mej virka, men alltid kan man ju lära sig nya saker. Och jodå, jag vet att man kan titta på youtubevideor och lära sig den vägen, men jag är så gammaldags att jag liksom vill kunna bläddra på riktigt utan att ha blandat in datorn i det hela. Eller surfplattan eller smarttelefon. Dessutom finns här ju riktigt trevliga virkmönster. Och ifall jag tröttnar på den här tidningen, så kan jag ju alltid ge den till nån annan, nån som verkligen vill lära sig virka.


Inga kommentarer: