söndag, maj 30, 2021

Friskluftschock

Idag har jag tillbringat nästan hela dagen utomhus i ljuvliga trädgårdar. Jodå, jag haltade fram och klarade mitt uppdrag, trots mitt onda knä. Jag såg vackra blommor och planteringar, men höll ständigt utkik efter någonstans att sitta ner. Alla loppisar undvek jag tyvärr och dubbelmorfar var tack och lov chaufför. Annars skulle det inte ha fungerat alls.

Medan jag satt här under äppelträdet och lyssnade till insekternas surr, så ringde min mobil. Stickväninnan B hade läst bloggen och hade tips om vad som kunde vara till hjälp för mitt knä. Så dit åkte vi och blev bjudna på kaffe/te med dopp. Och det var riktigt bra, för så orkade vi hela dagen. Vi var inte hemma förrän klockan halvsex och då hade vi inte stannat nånstans för att äta! Det är så då man åker med dubbelmorfar. Han ska från punkt A till B, på snabbast möjliga sätt. Och då är det inte tal om pauser inte.

Stort tack till stickväninnan B! Hoppas att dundermedlet har effekt. Rapporterar i morgon.

Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan!


Inga kommentarer: