tisdag, februari 13, 2024

Hedvig - skarfen

Vinden friskar i och snön yr här utanför fönstret. Buden om när det skulle börja snöa har varit många. Snöyra passar illa just nu, fastän jag inte skall iväg nånstans långt i morgon. Nå, få se, inte så mycket jag kan göra åt vädret. Knappast kan ni göra något åt det heller.

I söndags blev jag också färdig med den här:

Start: 30.09.2023
Färdig: 11.02.2024
Garn: Kajastus från Novita
Åtgång: 96 g
Stickor: 4
Design: Sisko Sälpäkivi

Tänk att det skulle ta sån tid innan jag fick den blockad och knappen isydd. Nå, nu är den färdig och klar för användning. Kajastus är ett ganska strävt garn, så kanske bäst att använda den som sjalett. Under det namnet gick mönstret i Novitatidningen nr 2/2022, sommarnumret, där mönstret ingick som modell nr 11.

Tyvärr vägrade bisin min ställa upp som fotomodell. Nasse var inte heller särskilt glad när jag klädde sjaletten på hans huvud!

Mycket garn blev det till all tur inte kvar från det där ena nystanet på 100 gram.

Okej, nu har jag hört den, alltså låten som vann finska uttagningen till Eurovisionen i lördags, No Rules. Jag hörde den i radion i kväll på väg hem från jobbet i västra grannstaden. Och nej, jag vet inte vad jag ska säga eller tycka.

Bra saker idag:
  •  Sov till lite över nio.

  • Hann få gjort det jag skulle på förmiddagen innan det var dags att åka västerut på jobb.

  • Torr och fin motorväg.

  • Hittade en parkeringsplats utanför arbetsplatsen. Tjohoo!

  • Träffade min nuvarande närmaste chef där i västra grannstaden.

  • Blev bjuden på kakao på jobbet.

  • Äldsta sonen hade middagen färdig då jag kom hem vid 19-tiden på kvällen. Härligt.

  • Hann få upp maskor för ett nytt sockpar. Så nu är det rivna skaftbörjandet på gång igen och 12 varv resår hann jag sticka!
Önskar er alla en riktigt fin vändag i morgon!

Inga kommentarer: