onsdag, februari 07, 2024

Kaarna benvärmare

 För exakt två veckor sedan, alltså 24 januari blev jag färdig med tredje paret benvärmare.

Start: 17.01.2024
Färdig: 24.01.2024
Garn: Isoveli från Novita
Åtgång: 80 g
Stickor: 4½
Design: Lee Esselström

Det var riktigt härligt att sticka någonting som blev fort färdigt. Kaarna = bark, ifall ni inte visste. Falsk fläta är ett trevligt mönster, som jag någon gång ska testa i sockskaft.

Förresten, låt mej få bjuda på lite kuriosa ikväll, visste ni att Frank Zappa spelat Satumaa, den där finska tangon? Och han gjorde det faktiskt riktigt bra, med tanke på att han aldrig hade vare sig hört den eller spelat den förut.

Och vet ni vad? Jo, i mars kommer den, Hartwalls nya lonkero, Lemonade. Den består av lime, citron och yuzu. Ska bli spännande att få smaka. Tänk om den är så god att jag blir i fyllan hela sommaren. Statistiken visar ju att pensionärer har börjat dricka alltmer! 😱 


Bra saker idag:
  • Steg upp vid niotiden.

  • Och det fanns varmvatten så jag kunde duscha. Tjohoo!

  • Idag gjorde jag igen ett fynd! Julgodis, som jag hade gömt i en projektkasse. Och jag som trodde att jag endast hade en after eightlåda kvar av julgodiset!

  • Fick åka till och från stan med stickväninnan B. Lyxigt med skjuts.

  • Och tänk, hon behövde också till mataffären, precis som jag, för bisin mins frukostbananer var slut!

  • Härligt på stickcaféet, tiden går så fort där. Knappt har man hunnit sätta sig ner innan det är dags att ta sig hemåt igen.

  • Jag fick hjälp med färgval till ett par nya sockor, som jag lade upp. Förstås har jag råddat bort mej redan på andra varvet. Jag måste kanske riva upp och börja om från början. Men det gör jag inte nu ikväll, för det har jag inte tid till.

  • När jag kom hem hade äldsta sonen middagen färdig, italiensk gryta. Den var stark, men god. Mums!

  • Och jag tog snällt hand om disken, för att kunna starta från ren diskbänk i morgon.
Nu, ska jag stänga datorn, koppla loss den från dockningsstationen och packa ner den i sin väska och sedan i stora arbetsväskan. Det är väckarklocka och jobb igen i morgon.

Hoppas att ni får en riktigt fin torsdag.


Inga kommentarer: