onsdag, februari 21, 2024

Stolen är tom!

Som katten runt het gröt har jag idag vandrat fram och tillbaka mellan köket och datarummet. När jag började tycka att disk och dammtorkning är intressantare än att sätta sig framför datorn, insåg jag med tydlig smärtsamhet att nu, nu har jag drabbats av skrivkramp! Ve och fasa! Att tappa sticklusten är illa nog, men skrivkramp, kan det bli värre?

När jag satt här på förmiddagen och kämpade med textraderna, hörde jag plötsligt en bildörr slå igen. Tjohoo, nu kommer yngsta sonen och räddar mej bort från datorn och textproducerandet. Men, vänta nu, det är onsdag och då är han ju i kontoret i Vanda.

När det knackade på dörren skickade jag äldsta sonen för att öppna. En dam stod där och ville intervjua honom eller nån annan, som fanns i huset. Schhhh, jag satt riktigt stilla och vågade inte röra minsta lilla tangent.
Damen sa att hon kommer från Taloustutkimus och hon ville veta hur riskfyllt det är att bo här. Öööh, förstås är det jätteriskfyllt varje gång du ska köra ut från gårdsplanen. Det kan komma de där fartdårarna från vilket håll, som helst och köra över en! Ja, nu just är det redan riskfyllt att stiga ut genom dörren på grund av den förrädiska isen. Och riskfyllt är det att bo så nära vägen att sådana där damer kommer och knackar på!
Nå, äldsta sonen var artig och förklarade att han inte riktigt har tid nu och då droppade damen motvilligt av,
Och jag var glad, som inte behövde befatta mej med alla de där riskerna.

Idag har Alf namnsdag och då kan ju Robertsson få sjunga lite, inte sant? Låten han sjunger här är en cover på Kenny Rogers' Lucille.

Bra saker idag:

  • Vaknade redan halvåtta och steg upp full av energi!

  • Började helt tufft med min skrivuppgift, men sen...

  • ... ja plötsligt började jag sortera papper! Bra det också för nu är stolen tom! Och bisin min är helnöjd.

  • Men, schhhh, säg inget åt bisin min, att det finns en liten pappershög kvar på matbordet! Han kan få fel uppfattning.

  • Lyckades få en sak utredd per e-post. Allting är i sin ordning. Skönt.

  • Tack vare gårdagens makaronilåda, som räckte till och blev över, har jag inte behövt laga mat idag!

  • Jag fick iväg text och foton nu på kvällen. Tjohoo!
Och nu, nu är det dags för kvällste och sedan det jag har längtat efter hela dagen, sockstickning!

Hoppas att ni alla får en bra torsdag!

Inga kommentarer: