torsdag, februari 15, 2024

Vardagstrassel

Ikväll bjuder jag på lite verklighetsbilder ur vardagslivet, helt oförskönade.

Så här trassligt ser det ut på mitt databord då min dator är frånkopplad och ute på jobb i norra grannkommunen.

Med datorn på plats ikväll minskade inte trasslet, snarare tvärtom!

Och det värsta är att det är inte enbart datasladdar som trasslar, nej, det gör min nuvarande stickning också. Att hålla reda på tre olika garnnystan är inte lätt. Visst är det roligt att sticka, men det finns gränser för allt.

Och vet ni vad? Jo, jag har lyckats boka in program varje dag under sportlovet, förutom på fredagen! Skickligt, inte sant? På onsdagen ska jag till och med jobba! Och vet ni vad det innebär att ha programpunkter i kalendern? Nå, jo förstås att jag inte hinner städa! Gissa vem, som kommer att bli glad? Jo, jag förstås, men, men... jag kommer nog att få en sur gubbe här hemma. Varför jag prompt skulle behöva öda mitt sportlov på att städa vet jag verkligen inte. Det finns ju så mycket annat intressant och roligt att göra!

Ikväll känner jag mej lite nostalgisk och bjuder därför på The Boppers.

Bra saker idag:
  • Trevligt jobbpass i norra grannkommunen, glada skratt trots stönanden över dataprogrammens nyckfullhet.

  • God paustraktering med kaka och smörgåsar. Mums!

  • Klarade av att installera en trådlös skrivare. Hoppas att det fungerar sedan hemma hos kursdeltagaren också.

  • Äldsta sonen hade maten färdig då jag kom hem från jobbet.

  • Klarade av kvällsjobbet också. Skönt att det är på distans.

  • Har klarat av veckans sista och längsta arbetsdag! Tjohoo!
Önskar er en riktigt fin fredag utan minsta trassel!


 

Inga kommentarer: