måndag, maj 28, 2018

Ert fel

Förlåt mej, men nu måste jag peka finger åt ert håll och säga:
– Det är ert fel!

Här har jag väntat och väntat på förslag om vilket handarbete, som ska få åka med på min färd västerut. Men inte ett knyst har jag hört! Och då gick det som det gick, nämligen på tok.

Häromsistens när jag var i mataffären kom jag hem med den här:
En härlig virktidning med somriga modeller. Jag måste ju förstås ha en ny att bläddra i, när jag inte hittar något lämpligt mönster i alla mina andra tidningar.

Och nu har jag nästan bestämt mej för att virka den här sjalen i naturvitt bomullsgarn. Vad tror ni om det? Måste bara köpa lite garn först! :)

Till den här lilla ponchon har jag faktiskt garn färdigt hemma. Men, men... vad ska jag med en sådan här till?

I tidningen finns mönster till många härliga toppar, som skulle vara riktigt härliga att göra. Men till vem ska jag virka dem?

Här ett vackert mönster med pärlvirkning i mitten...

... och här en intrikat och spännande topp. Men som sagt, vem vill ha sådana här?

Igår vet ni gick det på tok. Glad i hågen satt jag på eftermiddagen och kvällen vid det lilla bordet på balkongen och stickade av hjärtans lust. Dags för avmaskning och så ta itu med nästa stycke. Nya maskor lade jag upp, såg att jag ska följa diagram nr två och så stickade jag hela 7 varv innan jag insåg att hej, nu blir det fel. Så jag fick börja sticka bakåt istället. Snyft! Till sist åkte stickningen in tillbaka i projektkassen och jag glodde på en svensk deckarfilm i tv. En som jag redan sett förut, så det var ju så där lagom spännande när jag kände igen hela intrigen och mördaren. Men å andra sidan, det hjälpte mej att glömma att det verkar som om jag varken kan sticka eller virka utan att behöva riva upp.

Dagens spörsmål: Ska jag öppna den här teburken från Österrike, som jag fick av minstingen i fredags?
Eller ska jag vänta tills höstens kalla vindar viner runt knuten?

Men nu, nu ska jag vara ledig och faktiskt tänker jag läsa lite istället för att sticka. Måste samla krafterna!

Önskar er alla en riktigt bra start på veckan!

Inga kommentarer: