söndag, maj 20, 2018

Lördagsnöje

– Vaaa, sa morfar i huset med vilt uppspärrade ögon igår.
– Har du köpt en ljus batong också? Och jag som åt av den där fullkorns...
Jag svarade inget, bäst att vara riktigt tyst. Den ljusa batongen var ju vikt för min lördagsnjutning, Aura mögelost! Tur alltså att den batongen var satt lite i skymundan för morfar i husets blickar annars skulle jag ha blivit utan!

För övrigt försökte jag igår få igång morfar i huset på olika sätt. Men alla mina förslag röstades ner per omgående utan någon riktigt vettig förklaring. Strax efter klockan 16 hittade jag dock orsaken till hans ovillighet att dra ut på äventyr: Ishockey! Suck!

Nå var och en har sina lördagsnöjen, så jag njöt av min stickning istället.

Önskar er alla en riktigt skön söndag!

Inga kommentarer: