torsdag, juni 07, 2018

En snabbis

I min serie dagens bakverk, låt mej få presentera:

Havreflarn! Det måste bli en snabbis i köket, för jag har liksom inte riktigt tid att både sticka och baka! Jag följde inte riktigt receptet heller, för jag lämnade bort ingefäran.

När min hulda moder ikväll fick höra att jag bakat havreflarn och följt ett rikssvenskt recept så blev hon riktigt upprörd.
– Nästa gång du bakar såna ska du ha ett finländskt recept och så ska du göra dubbelsats.
Njaa, nästa gång ska jag konsultera svärdottern, som är expert på havreflarn, så det så.

Morfar i huset sa å sin sida:
– Men såna där kan du ju köpa i butiken.
Hrmpf, dom smakar ju inte alls lika gott som dom här nybakade flarnen. Nu ska jag allt se till att han håller fingrarna borta från kakburken!

Inga kommentarer: