onsdag, juni 06, 2018

Semesterfirarens dilemma

Tvärtemot det min hulda moder tror om mej, så var jag faktiskt ledig hela långa dagen idag.

Men redan på morgonen drabbades jag av ett dilemma:

Vad ska man göra? Virka eller lösa korsord? Sticka eller städa? Eller läsa någon av de där böckerna som vi fick?

Jag valde att sticka vidare på det jag lade upp i stickcaféet igår. Måste ju koncentrera mej på en sak i taget så jag nån gång får någonting färdigt.

Och så bakade jag:
Morfar i husets favoritkaka! Nu började jag fundera om jag borde baka någonting varje dag? Då kunde jag här ha dagens bakverk, som inlägg. Skulle det vara en bra idé?
Den här kakan är gjord av sockerkakssmet med sex ägg, ett jättevispande för den är utan bakpulver och så dit med rabarberbitarna. Godast ljummen med vaniljglass. Det hade vi tyvärr inte till dagens kaka, så det fick bli vaniljsås istället.

Och nu, nu ska jag sticka vidare, för imorgon ska jag ringa runt lite och delta i ett möte, så då blir det inte mycket med stickandet inte.

Inga kommentarer: