fredag, juni 15, 2018

Hinkvis med vatten

Morfar i huset har burit hinkvis med vatten...

... för att rädda våra alprosor. Nu har dom så smått blommat ut och vattnandet har avtagit.

Det är inte enbart jag, som älskar de här blommorna. De gör humlor och bin också.

Och det bästa av allt, hur kunde de förra ägarna, som har planterat de här blommorna, veta att detta är just min favoritfärg?

Och nu vill vi ha vatten, vatten och åter vatten, så vi kan sjunga som Robert Broberg: Vatten – stan är full av vatten. 

Idag har jag dragit fram den...

... stora svarta väskan! Jag passade på medan morfar i huset var iväg på ett litet jobbåtagande, för gissa vad som fanns i väskan? 
Öööh, jo just det, garn!!

Nu har jag passat på att packa lite, men konstigt nog fick jag enbart bortkruxat tre saker från packningslistan. Det där verkar inte riktigt bra eller hur? Fyra plagg behöver nål och tråd, så vem anmäler sig frivilligt som lapplisa?

Min hulda moder påstår att man inte ska ha med handarbete på semesterresan. Haaaa, säger jag då. Hur ska man kunna vara utan handarbete på semestern? Inte är det någon semester om man inte får handarbeta, eller hur?

Nu ska jag gå och hänga tvätt, så jag har någonting att packa i stora svarta väskan. Tror ni förresten att det räcker med tre väskor? Stora svarta för kläder och diverse annat, en stor väska med gåvor och så förstås Snorkfröken. Hon skall med och åka båt igen, fattas bara annat.

Inga kommentarer: