lördag, februari 15, 2020

Borta hela dan

- Vaaaa, ska du vara borta hela dan, frågade dubbelmorfar upprört i morse.
- Men ja sa ju åt di...
- Du sku ju va ledi, gormade han vidare.
- Jo, men...
- Och du som e sjuk o allt.
- Nä, int e ja...
- Nu smittar du ner all dom andra.
- Nä, int e ja smittsam längre och....
- Ja, fattar int va du ska di o göra.
- Nå, men jag vill ju få lugn och ro och...
- Nå lugn och ro finns nog här hemma också.
- Men jag vill ju träffa andra likasinnade.
- Jaså, du siter dii och babblar.
- Nej, det gör jag minsann inte, för jag njuter av min fritid i gott sällskap.

Dubbelmorfars argument var nu på upphällning och själv började jag bli smått lessen. Tänk att en dam i min ålder inte själv får bestämma över sin fritid! Det är ju absurt! Jodå, jag har varit borta hela dagen, från klockan 10 till 17, för jag har varit på Stickläger, som började igår kväll och fortsätter ännu i morgon. Kan jag få en bättre start på inkommande sportlovsvecka? Nej, absolut inte.

Vi har fått lära oss alla möjliga nya skaft. Jag beslöt att kombinera två i samma socka och tänker lägga till ytterligare två tekniker i den här sockan. Första delen här är Puff Rib Stitch och följande är Corrugated ribbing. Få nu se vad det blir av det hela. En socka är alltså på gång här. 

Frågan är om jag alls hinner börja lära mej något nytt i morgon, på sticklägrets sista dag. Håll tummarna!

Inga kommentarer: