måndag, februari 10, 2020

I exil

I morse hamnade vi i exil med min kollega då vi startade vår arbetsdag.

Så här såg det alltså ut från vårt arbetsbord i Söderkulla bibliotek. Där är trevlig personal och förstås trevliga kunder likaså. Vi skulle egentligen inte alls sitta här, men vårt vanliga rum var upptaget.

Och se hur fiffiga dom är där på bibban! Dom har valt att fira att det är 150 år sedan Aleksis Kivis bok 7-bröder såg dagens ljus. Och det med garnet 7-bröder. Fiffigt, fiffigt!

Här kan man alltså slå sig ner och virka en stund eller bläddra i 7 bröder-boken.

Några rutor fanns färdigvirkade. Kan vara bra att ha som modell. Surfplattan ger instruktioner ifall man blandar bort sig. Fiffigt, fiffigt och så kreativt att kombinera, teknik, litteratur och handarbete. Sånt här blir jag glad av.

Och nu mina vänner, nu ska jag bara lite, innan jag stupar i säng. Det är en ny dag igen i morgon.

Inga kommentarer: