torsdag, februari 13, 2020

Farlig arbetsplats

Så var ännu en arbetsdag avklarad. Puuh! Min trogna assistent var med mig också i morse, tack och lov. Från eftermiddagen framåt har jag klarat mej alldeles själv, dock med chaufför och bra så. Var hemma redan klockan 19 och har försökt känna efter om ens någon liten förändring till det bättre kunde skönjas. Men tja... knäet ömmar fortfarande då jag går och näsan är täppt, vilket gör det svårt att andas normalt. Men slut gnällt om mina krämpor nu. Det blir nog bra, ska ni se...

Det är inte enbart hemmet, som är en farlig plats för undertecknad. Nej, vissa arbetsplatser är nästan livsfarliga.

Se nu hur det gick i måndags! Jag kom hem med 350 g garn! Från byteshyllan på jobbet. Och det är inte ens mina färger! Men garnet är mjukt mohairgarn, Kid Mohair från Novita. Och om man får tro de trendmedvetna, så kommer mintgrön att vara den stora modefärgen inkommande sommar. Få nu se...

Och nu ska jag halta iväg till sängen och än en gång lita på vilans läkande kraft!
Trevlig vändag till er alla i morgon!

Inga kommentarer: