söndag, februari 09, 2020

Morgondagen i ett nötskal

Kära vänner, i natt återkom min sega influensa. Snoret rann och det kändes som om jag var upp varannan timme minst för att snyta mej. Så nu just när klockan visar 20.30 är jag redan helt färdig. Förstås borde jag hinna göra både det ena och det andra inför morgondagen, men...
Kanske bäst att göra som dubbelmorfar råder:
- Kryp i säng och vila.

Jo, jo, men först ska jag bara. Fick till all tur alldeles nyss iväg en uppgift, som hade dagens deadline. Huuu! Nu återstår endast lite e-post och lite skrivarbete, så är det natidags.

Så här ser morgondagens arbetsdag ut. Riktigt lagom lång och bra att inleda veckan med.

Idag har vi haft två snoriga småttor på besök och deras mamma samt den nästyngsta och hans L. En riktigt fartfylld och härlig förmiddag alltså.

På eftermiddagen var jag iväg på en glädje- och tacksamhetsfest. Intressant och givande. Dubbelmorfar fick hälsa på i sjukhuset istället för mej. Även om det heter att jag inte längre är smittsam, så vill jag inte ta några risker. Jag smittade ju för sjutton ner mej själv!

Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan!

Inga kommentarer: