torsdag, september 28, 2023

God Jul Inge!

Inspirerad av Caritas blogginlägg, så kan jag berätta att min julklapp anlände igår!

En adventskalender, som jag köpt alldeles själv till mej själv! Det är väl själviskt? Men vem skulle annars köpa en sådan här åt mej?

I motsats till Carita, så tänker jag öppna mina luckor först i december. Blir spännande!

Idag insåg jag att det är bäst att jag slutar tala om min pensionering! Jag fick lite negativ feedback då jag försiktigt försökte förbereda mina kursdeltagare på att jag inte kommer att fortsätta i all evighet. Jag tycker ju att det är ärligast att göra det, så det inte blir en stor överraskning sedan på nästa års sida. Men idag kom jag fram till att jag behöver inte vara så snäll att jag förbereder mina kursdeltagare. Min pensionering är helt och hållet min ensak, inte sant?
Det blir mindre kommentarer om jag håller tyst!

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag sov ända till halvnio! Skönt, så skönt!



  • Vill ju inte skryta, men igår var bisin min och plockade bär innan det började regna. Han plockade tre liter blåbär och ungefär två liter lingon. Idag har han kokat lingonsylt, burkarna ovan. Och när jag kom hem från jobbet i norra grannkommunen, hade han hunnit koka blåbärssylt.
    Idag har han igen varit i skogen en stund och plockat två liter blåbär och tre liter lingon.

  • Han tog också själv hand om disken!

  • Klarade av alla små utmaningar, som dök upp i eftermiddagens Digiklinik i stan. Förvånansvärt, för det brukar nästan alltid finnas någonting som går snett i den digitala världen.

  • Ikväll har jag varit iväg på födelsedagskalas tillsammans med bisin min och E. Det var riktigt trevligt.

  • Och svägerskan uppskattade gåvorna. Det här gökuret var vi till huvudstan efter förra fredagen. Det har fått hänga på vår vägg sedan dess. Men nu har det fått ett nytt hem. Jag kommer att sakna det. Tickandet var så rogivande och göken gick att stänga in till natten. Svägerskan skulle bara veta vilka strapatser vi fick genomgå för att hitta den här klockan.
    Och nej, ingen idé att vänta tills hon fyller 70 år, bäst att hon fick den nu genast så hon hinner njuta av den!
Önskar er en riktigt skön fredag.


Inga kommentarer: