tisdag, september 05, 2023

För mycket av det goda

I natt drömde jag nästan mardrömmar. Jag drömde att jag var på fest i en ungdomsföreningslokal. Det var fint dukat i salen med vita dukar. En manskör och en damkör skulle uppträda var för sig och jag skulle välja en sång per kör, som de skulle framföra. "Jag ger dig min morgon", sa jag tvärsäkert till manskören. Enligt deras dirigent kunde inte kören alls sjunga den visan. Sen var det precis tomt i mitt huvud, för vad skulle jag föreslå nu? Greensleeves? Den borde åtminstone vara arrangerad för manskör. Och kunde damkören månne sjunga Paradiset? Innan jag fick reda på vilka sånger som var möjliga att sjunga för körerna, så vaknade jag till all tur! Nu undrar jag bara att varifrån kommer såna där helt konstiga drömmar in i ens hjärna? Visserligen fick vi en trevlig födelsedagsfestinbjudan igår i Whatsapp, men...

Igår fiskade bisin min upp den här tidningen från postlådan. Och nu vet ni, nu börjar det nog bli för mycket av det goda. För mycket inspiration och för många möjligheter. Och tänk nu på att jag måste jobba. Jag har inte tid att låta mej inspireras. Det räckte så bra med förra veckans tidning!

Bra saker idag:
  • Sovmorgon!

  • En solig härlig kväll då jag körde hem från jobbet i västra grannstaden.

  • Fick ett WhatsApp-meddelande: E kommer nästa vecka! Tjohooo!

  • Har morgondagens arbetsväskor färdigt packade. Och jodå, jag har med mej sockstickningen!
Ha nu alla en riktigt fin onsdag.


Inga kommentarer: