söndag, september 24, 2023

Nytt på stickorna

 Sent igår kväll lade jag upp för en ny banansockstickning.

I natt vaknade jag med ett ryck från en mardröm där jag drömde att jag hade lagt upp stickningen med fel garn! Att det inte alls skulle vara Nalle, utan 7-bröder.
Min lust att stiga upp och kolla saken var stor, men sen vände jag på mej och somnade småningom om. Farligt med stickning sent på kvällen! Akta er!

Bra saker idag:
  • Jag var uppe redan före klockan sju!

  • Gjorde ändringar i morgondagens föreläsningsmaterial före frukost och var färdig redan vid niotiden. Fick alltså iväg e-post med materialet, som bilaga i god tid.

  • Kokade korvsoppa! Och den här gången använde jag inte 10 liters kastrullen. Mycket sticktid gick förstås förlorad då jag tärnade rotsakerna. Men tydligen var soppan god för bisin min åt av den på nytt nu i kväll.

  • Gräddglass till efterrätt. Mums!

  • Kunde sitta ute på terrassen/balkongen på eftermiddagen och sticka! Så härligt väder och jo, jo, jag vet att jag borde ha tagit en promenad istället, men...

  • Fick en liten banansocka färdig. Nu bara att sätta upp maskor för den andra!


  • Jag hade fint sällskap ute på balkongen. Men särskilt intresserad av att ställa upp på foto var inte Lurvinge!

  • Bisin min eldade bastun ikväll. Så skönt, så skönt att avsluta veckan med bastubad.
Önskar er en riktigt fin måndag. Håll tummarna att min föreläsning om "Olika digitala begrepp" går bra.


Inga kommentarer: