måndag, juli 01, 2024

Nya bordduken invigd

Ikväll invigde vi den nya bordduken. Jag kunde dra en lättnadens suck, för längden räckte till, puh! Jag drog ju till med en metermängd på högt, så det var inte gott att veta. Den hade lika gärna kunnat vara för kort.

Yngsta sonen ställde till med korvgrillning och sedan blev det glass och jordgubbar till efterrätt. Mums!
Lite kul med korvarna, för alla ska ha sin egen sort och jag försökte skära dem i kryss och skåror, så man skulle veta skillnad. Dessvärre tappades de fyra kabanossikorvarna bort ändå!
Inget diskande för mej mera ikväll. Nej, jag ska göra matsäck åt mej. Jag har lovat följa med bisin min på långfärd i morgon och då är det bäst att ha egna mackor med. Få se hur det slutar.

Men när han var så snäll och plockade de här blommorna åt mej nu ikväll kan jag ju inte säga nej, eller hur?

Det blir alltså inget blogginlägg i morgon. 

Önskar er en riktigt skön tisdag.


Inga kommentarer: