måndag, juli 15, 2024

Utbjuden på lunch

I måndags för en vecka sedan blev jag utbjuden på lunch av min väninna T. Bland ställena i stan valde vi C&D vid stranden. Bäst att passa på medan det ännu är sommar och varmt, för på vintern är restaurangerna nere på Skeppsbron stängda.

Jag valde Bodans tortilla. Så glad att den är tillbaka på menyn, för det är en lagom stor portion för mej. Och den är också lagom kryddig, så jag klarar av att äta den. Mums!

Efterrätten åt vi i Mattssons kiosk och jag valde igen Brittatårtan, för att den är så god.

Det var riktigt skönt att sitta där vid vattnet och förbättra världen. Innan vi lämnade kiosken hann vi ännu med en mjukglass. Bäst att passa på, för jag har åtminstone inte ätit mycket glass ännu i sommar.

Jag kom hem med en presentpåse, som innehöll:

Vackra silverörhängen...

... en hjärthandduk och...


... ett fint egenhändigt ihopknåpat kort. Stort, stort tack, för både lunchen och de fina gåvorna.

Idag har jag varit iväg med bisin min till västra grannstaden. Vi lämnade av äldsta sonen vid huset där han ska vara kattvakt några dagar. Därefter var det dags för både Puuilo och Motonet. I den först affären klappade jag lite garn, men köpte förståndigt nog inget. I Motonet hade jag som vanligt trååååkigt!

Önskar er alla en riktigt fin tisdag.





2 kommentarer:

Lisbet sa...

Hej! Ni verkar ha haft en fin dag, du och din väninna!
Läste lite i din blogg och fastnade, så trevlig läsning.

Inge sa...

Tack! Jo, det hade vi verkligen. Vi ska försöka införa att träffas en gång per månad. Hoppas att det lyckas.