lördag, juli 20, 2024

Vintageskatter

Igår var äldsta sonen iväg till stan och tog ut två egna datordelspaket och ett litet paket åt mej. Mitt paket innehöll ett loppisfynd, som är rena rama vintageskatter.


Urgamla mönstertidningar. De här från 1950-talet.

 

Tror ni att bisin min skulle bli glad om han skulle få en så här fin stickad tröja, ett mönster från 1957?

Äldsta tidningen är från 1947! Den längst till höger.

Och nyaste från 1968. Verkligt kul att bläddra i dem.

I en av tidningarna hittade jag de här fina mönstren. Nu undrar jag om det här är pellerin? Eller lisös?

Jag hittade också reklam för Kalevala Koru! Tänka sig! Ett företag med många år på nacken.

Damen född 1954, som sålde de här tidningarna, berättade att det är ett arv från hennes mamma. En högt värderad skatt, som försäljerskan inte mera kunde hålla kvar.
Bisin min är dessvärre inte alls förtjust. Han tycker, och det med rätta, att jag redan har tillräckligt med mönstertidningar. Men de här är ju helt annat, de här är ju vintageskatter.

Nu ska jag bläddra vidare i mina nyinköpta tidningar!

Hoppas att ni får en fin söndag!





Inga kommentarer: