tisdag, juli 23, 2024

Tog till flaskan

Bisin min har varit dålig. Det började lite smått redan på fredagen. I lördags och söndags låg han på soffan hela dagen. Han såg inte ens på TV och då vet man att han är dålig.
Bisin min sa att han hade fått zinkfeber på grund av sitt svetsande. Jag trodde nog att han skojade, men samtidigt var det ju bra att få en diagnos så där snabbt och behändigt. Han har haft sådan feber förut, så han visste vad det var frågan om.

Det var bara det att i natt har jag hostat hela natten! Och zinkfeber smittar inte!

I morse tog jag till flaskan! Behövde nånting lent för halsen! Hela dagen har jag suttit i gungstolen utan att orka göra nånting alls. Jag försökte sticka lite, men ögonen for fast hela tiden, så det var inte särskilt lyckat. Bisin min lämnade på dumburken då han körde iväg till grannbyn. Men det hjälpte inte heller. Mina ögon for fast igen. Få se hur mycket vi hostar i natt, han på soffan och jag i sängen!

Önskar er en riktigt fin onsdag!


Inga kommentarer: