söndag, januari 17, 2021

Igenimmade

 Igår försökte dubbelmorfar förmå mej att ta ett handtag i hushållet:
– Alla n..., började han, men kom strax av sig. Han hade tänkt säga normala och det skulle ha fört ut honom på djupt vatten i en diskussion, som han inte skulle ha klarat av. Det finns ju liksom inget normalt! Så han tog ny sats:
– Alla vanliga husmödrar städar, diskar och tvättar.
– Men så bra, både tvättmaskinen och diskmaskinen har jag fått igång redan. Nu får du då ta fram snabeldraken och gå ett varv över huset.
– Men, sa dubbelmorfar och blev helt svarslös. Skulle han liksom dammsuga? Jo, det skulle väl ha varit rättvis fördelning? Han bänkidrottade ju och jag hade ändå viktiga stickningar att ta hand om.
Dessvärre kom jag tyvärr inte på igår att jag kunde bra ha gått med snabeldraken rätt demonstrativt framför tv:n...

Vi är inte enbart insnöade här, vi är också igenimmade!

Och det beror på att vi borde sätta i ett nytt dubbelt fönster istället för det gamla enkla. Det har stått på vår att-göra-lista, sen vi flyttade in, men...
Blommorna trivs inte på det här fönsterbrädet, för det är alldeles för kallt för dem.

Iskristallerna som bildas är helt fantastiska när man börjar studera dem närmare.

Önskar er en trevlig fortsättning på söndagen! 
Själv ska jag nu gå och hänga tvätt, trots att jag absolut inte är någon vanlig husmor!
Dubbelmorfar spelar gitarr för mej, Wonderful tonight. Mera sådant, tack. Snabeldraken får vänta.



Inga kommentarer: