måndag, januari 11, 2021

SNÖ!

Aj, aj, aj, nu har jag sjuka axlar och stel nacke! Och då har jag inte behövt vara ute i snösvängen. Nej, långt därifrån.

Förlåt att jag gnölar, men jag har suttit precis hela dagen framför datorn och jobbat. Någonting, som fortsätter i morgon med oförminskad styrka. Jag har flyttat på en massa kurser och försökt omvandla en del till distans. Vem vill hålla kurs ännu efter midsommar? Jag bara frågar.

I morse smet dubbelmorfar iväg hemifrån tidigt på morgonen. Det blev till att ta bort snö från vägen i grannbyn.
Vi har alltså rejält med snö här i sydöst. Äntligen efter två snölösa vintrar. Dubbelmorfar är förstås inte lika förtjust..

Från vårt västra grannland nås vi igen av ett sorgebud, då ytterligare en känd "kulturperson" har avlidit i covid-19. Det är nog många som gråter, trots att Thorleif uppmanar oss att inte göra det.

Kom ihåg att dra på yllesockorna, ha det bra och njuta av livet! Med eller utan stickning.

Inga kommentarer: