lördag, januari 30, 2021

Inte precis världens vackraste

Hej och hå, här går det undan. Har varit uppe med tuppen, alltså redan före klockan halvsju. Ja, du läste helt rätt. Alldeles på tok för tidigt för en lördag morgon. Och effektiv som sjutton har jag också varit. Jag hann knappt ur duschen innan jag tog de nygräddade sconsen ur ugnen!

Inte precis världens vackraste havrescones, men fullt ätbara. Lingonen, som nämns i receptet lämnade jag bort, för sånt hittas inte i vår frys längre. Här äts lingon morgon, middag, kväll.

När dubbelmorfar kom hem från snösvängen i morse möttes han alltså av förföriska dofter från köket, nyduschad fru och disken undanstökad. Inte illa, eller hur? Hoppas att han förstår att uppskatta ansträngningen.

Småningom ska jag iväg till stan med två av sönerna, lite lunch och en hel del handlande, så vi klarar oss igen en liten vecka.

Ha en riktigt skön lördag med eller utan snö och med eller utan stickning.


Inga kommentarer: