fredag, januari 08, 2021

Nummer ett

Gårdagens distansundervisning gick riktigt bra, så småningom är jag på gång igen. Bara lite trögt så där direkt efter jullovet...
Dagens arbete har också löpt på riktigt bra, men än finns mycket administration kvar. Strunt i det, för nu är det veckoslut, som gäller.

Igår hann jag inte sticka en endaste liten maska. Och det beror förstås på det, att jag borde ha lagt upp för en ny socka, så jag skulle ha fått det sista beställda paret färdigt nån gång... Får ta itu med det nu i kväll istället.

Om nu gurkburken är tom, så har vår postlåda varit glädjande full den här veckan.

Det började i måndags...

... då kom den här handarbetstidningen i postlådan, Kotiliesi Käsityö nr 1 2021. Jag har knappt vågat bläddra i den, enbart muttrat: "gör ufona klara först, gör ufona klara först"...


Igår fanns den här handarbetstidningen i postlådan, Suuri Käsityö nr 1 2021. Den har jag inte hunnit studera ännu.

Och idag kom den...
... tidningen med stort T, Nya Östis fanns planenligt i vår postlåda idag.

Nu önskar jag er alla en riktigt skön fredagskväll.


Inga kommentarer: