onsdag, mars 20, 2024

Vi är lyckliga

Hur otroligt det än låter, så är Finland för sjunde året i rad, världens lyckligaste land! Känner ni av det? Känner ni hur det kvillrar i bröstet och kittlar i tårna av lycka?
Stackars alla sorgsna och deprimerade, tänk om de tror att de måste vara lyckliga här i vårt avlånga land. Det kan inte vara lätt att uthärda oss som är lika lyckliga som Tommy hela veckan lång! På sommaren är det lätt att vara lycklig då solen skiner och det är lagom varmt. På vintern kan det vara betydligt svårare. Den gångna vintern har verkligen satt nerverna på prov med sin halka.

Men strunt nu i det, nu gäller det bara att intala sig att man är lycklig, för det är vi här i Finland. Och förresten, det är ju vårdagjämning idag, så nu blir dagarna ljusare och längre. Tjohooo!

Bra saker idag:

  • Ingen väckarklocka!

  • Fick lift till och från stan med stickväninnan B. Tack för skjutsen.

  • Hon kurvade snällt via Hardom Bröd, så jag kunde köpa bröd och citronkvargbulle till kvällsteet. Och kan ni tänka, jag fick ett bröd på köpet. Tack för det.

  • Onsdag är en höjdpunkt, för då är det stickcafé! Idag höll jag mej till lunchmenyn och åt en Butter chicken med basmatiris. Kanske inte så bra med en butter höna i de här lycklighetstiderna, men såsen bestående av smör och curry var riktigt len och god.

  • För att fira lyckan och vårdagjämningen tog de flesta av oss ett glas rosé, som vi skålade i. Tack till G-M, som tog initiativet, så vi andra också vågade oss på ett glas. Härligt att kunna lyxa till det mitt i veckan.

  • "Plågade" mina medstickerskor med att hålla en liten frågesport för dem. De verkade uppskatta det hela, men man vet ju aldrig.

  • I Bistro Kronan hade det möblerats om och ett runt bord hade reserverats åt oss. Härligt!

  • Och nu önskade ägarinnan/självaste företagaren oss välkomna! Det känns bra.

  • Träffade min förra chef, rektorn, där i caféet. Det blev ett kärt återseende. Hon önskade att jag skulle komma och hälsa på till Mi-huset, men, men, när skulle jag nu hinna med det?
Önskar er alla en riktigt fin torsdag!

Inga kommentarer: