onsdag, mars 13, 2024

Ledig kväll

Kära nån, jag är rejält trött. Jag har en "stökig" natt bakom mej där jag drömt allt möjligt tokigt och ologiskt och blivit så rädd att jag varit tvungen att vakna. Sedan har obehagskänslan legat kvar länge i bröstet. Det är precis, som jag säger, det är bäst att undvika nyheterna helt och hållet. Igår kväll satt jag dock i stickfåtöljen och virkade medan bisin min satt och såg på tv-nyheterna. Brrrr!

Och jag får nog skämmas rejält, för jag höll faktiskt på att somna på eftermiddagen på stickcaféet! 🙈
Garanterat märkte mina medstickerskor, men de var så finkänsliga att de inget sade. Jag måste nog skärpa mej, men hur?
Jag lyckades förstås också virka fel, trots att jag bara har att hålla reda på fasta maskor och stolpar samt byta färg varannat varv. Hur svårt kan det va?

Just nu borde jag göra femtioelva andra saker än att sitta här. Ni vet sånt där som disk, tvätt och... men strunt nu i det.

Ikväll bjuder jag på Line dance på spanska. Kanske det går att lära sig några steg?

Bra saker idag:

  • Ingen väckarklocka på morgonen och riktigt bra det med tanke på min oroliga natt.

  • Stickcaféet, veckans höjdpunkt! Fick lift till och från stan av stickväninnan B. Tack!

  • Lyxade till det rejält och åt nötwallenbergare med potatispuré, saltgurka och lingon, samt morötter och kålrötter. Riktigt gott från á la carte listan.

  • Vi blev igen vänligt välkomnade och det känns bra!

  • Fin service där vi nu får bord reserverade åt oss. Tjohoo!
Önskar er en fin torsdag.

Inga kommentarer: