måndag, mars 11, 2024

Einkaufstasche

Igår väntade jag ivrigt att bisin min skulle köra iväg till grannbyn. Jag hoppade nästan jämfota av otålighet, för jag ville klappa garn och ordna upp lite bland mina senaste fynd. Att dra fram lådor proppfulla med garn låter sig inte göras när bisin min är hemma. Det innebär att det blir kaos bland mina nystan, då jag inte hinner ordna dem. Och tänk vad ensamma de känner sig när de är övergivna i sina tillfälliga kartonger!

Äntligen, rätt sent på förmiddagen körde han iväg och jag drog kvick som en vessla fram kartongen, som var full av bomullsgarn. Den där lådan, som jag plockade ut från postpaketautomaten för ungefär två veckor sedan.

Bomullsgarnen får bo här tills vidare, i den fina julklappskassen, som jag använt som projektväska. Nu blev det en kartong mindre i datarummet och det är väl bra?

Som ni kanske såg när ni läste rubriken *pekar uppåt* så kan jag tyska! 😀 Nå, nej, det kan jag inte alls. Men jag läste på lappen, som satt fast i handtaget på den här:
Min fina shoppingbag eller shoppingkasse, som jag köpte i fredags. Den är från Rusta och passar perfekt för mina garnbehov!
Bisin min har sagt att jag inte får köpa flera plastlådor, för det är inte meningen att garnlagret ska öka! Nå, lydig som jag är, så har jag nu radat nystan i den här kassen och det har han inte upptäckt ännu! Så igår tömde jag den löftesrika garnlådan och placerade en del nystan i den här Einkaufstasche. Ja, en del och en del, faktiskt de flesta garnnystan finns nu i den här väskan. De finaste garnhärvorna finns i en plastlåda. Dem vågar jag helt enkelt inte hålla framme så där bara.
Och vad annat kan vi konstatera än att kvinnans list övergår mannens förstånd! Inte har jag några garnlådor nu, eller hur? 😁

Bra saker idag:
  • Vaknade långt före väckarklockan!

  • Inledde arbetsdagen, ja faktiskt hela veckan, med att hålla en, en timmes föreläsning på distans. Och det var ett riktigt bra sätt att starta veckan på! Lyxigt att få jobba hemifrån.

  • Hann virka lite innan jag skulle iväg på jobb.

  • Äldsta sonen lagade ris och höna innan jag körde iväg till kvällsjobbet i västra grannstaden.
Och nu, nu är det dags för kvällste och sen lite virkning.

Önskar er alla en riktigt fin tisdag.



Inga kommentarer: