torsdag, november 18, 2021

På landbacken

Konstig dag idag på många sätt och jag har inte riktigt hunnit med. Det hela började på hemvägen från min kurs i den bästa av byar. Ungefär en kilometer från hemmet mötte jag en gul bil med skylten Bred transport på taket. Jag fick snällt köra in på busshållplatsen bakom två andra bilar. Mannen i den gula bilen körde mitt på vägen och backade tillbaka och gav anvisningar om att den första bilen skulle köra längre in på busshållplatsen och vi andra följa efter och stå tätt, tätt. Vi lydde förstås. Den gula bilen fortsatte framåt.

Under en lång stund hände inget, sen kom följande gula bil, som mätte höjden och lyfte upp ledningar som låg för lågt. Efter en stund kom det ytterligare en gul bil med skylten Bred transport . Nu började jag smått tröttna på det här väntandet för ingenting annat hände än att det kom en massa vanliga bilar efter varandra i motsatta körfilen och där satt vi och väntade, väntade, väntade och väntade igen. 

Och så kom den, den stora båten.

En båt på landbacken!

Fotona av båten Mirelle är tagna av dubbelmorfar. Jag sitter ju lite längre norrut och väntar otåligt på att få komma hem!

Superhungrig kom jag äntligen hem, tog av mej skorna och rocken och fick veta att jag skulle iväg till västra grannstaden tillsammans med dubbelmorfar. Fort fixa en skinkmacka att ta med i bilen, packa om arbetsväskan, på med rock och skor och så iväg igen. Dit for mina håltimmar, som jag hade tänkt använda till lite skrivjobb. Inget att göra åt, när bilar behöver reservdelar, så behöver de.

Plötsligt hörde dubbelmorfar mitt namn nämnas i radion.
– Nu kommer din intervju, utropade han glatt.
– Oj, hickade jag till.
Och sen var det bara att sitta i bilen och lyssna och hoppas på det bästa, alltså hoppas att jag inte hade gjort bort mej totalt! Till all tur lät jag någorlunda vettig, öh tror jag... Vill du lyssna, så finns inslaget kvar på arenan i 30 dagar, som Vega dag 18.11.2021 kl. 15.10 med början 23:53 inne i inslaget, men nej jag är ju nu inte precis en kommunikationslärare! Men det är invecklat med informations- och kommunikationstekniklärare, inte sant?

Efter att ha suttit utanför Motonet och lyssnat färdigt, så var det min uppgift att möta dubbelmorfar vid kassan och betala. Sedan fort hem och jag direkt iväg till jobbet i stan och efter två timmar hem igen. Full fart hela dan alltså och inte mycket vettigt har jag fått gjort, bortsett från undervisningen. Och nu är det mitt i natten, så jag ska omedelbums i säng!


Inga kommentarer: