måndag, november 08, 2021

Som cement

En ljuvlig doft nådde mina näsborrar idag då jag steg ur bilen efter utförd arbetsdag. Dubbelmorfar stekte plättar. Härligt att komma hem och få mätta magen med sådan delikatess. Hur skulle jag nånsin klara mej utan den mannen?

Igår morse var det första morgonen, som vi fick skrapa is från bilrutan. Och det satt som cement! Idag har vilsna snöflingor virvlat runt och ikväll på hemvägen från jobbet i västra grannstaden var det minusgrader hela sträckan. 

Tur att dubbelmorfar igår bytte till vinterdäck på min bil. Och inte bara det, han förnyade rör och bytte ut bromsklossar och skivor till framhjulen. Hur skulle jag nånsin klara mej utan den karlen?

Just nu eldar han bastun, så vi får en skön avslutning på veckans första arbetsdag. Hur skulle jag nånsin klara mej utan honom?

Ha det gott och njut av livet.

Inga kommentarer: