onsdag, november 10, 2021

De olycksaliga enhörningssockorna

I morse var det vare sig cement eller betong på bilrutan. Nej, hela natten blåste det, så att det ven runt knutarna med ett visslande ljud. I morse vaknade jag alltså till regn och över sju plusgrader.
Sedan hade vi ett spännande logistikpussel då tre personer härifrån skulle iväg till stan, två på jobb till olika tider och en på andra ärenden, och vi hade tillgång till endast en bil.
– Det går ju bussar, säger de gröna förståsigpåarna i huvudstadsregionen. Jo, skolbussar går det ju nog här förbi om du råkar ha rätt arbetstid.

Nå jag kom iväg till jobbet och jag kom hem och det är riktigt bra, för småningom ska jag igen iväg till stan. Inget stickcafé för mej idag, har haft för stram tidtabell för att hinna med det. I morse hann jag dock sticka fem varv på den andra herrsockan. Kanske den blir färdig sen någon gång i en avlägsen framtid.

De olycksaliga enhörningssockorna blev färdiga redan förra månaden.

Garn: Nallegarn från Novita. Det gula garnet är Sportsragg från Viking
Åtgång: 76 g
Stickor: Nr 3

Vet inte om motivet alls syns nu. Ingen har orkat pressa sockorna, trots att jag försökt övertala dubbelmorfar. Han tycker att jag kan sköta såna hushållsbestyr alldeles själv. Hrmpf!

Nu borde jag då börja på ett par nya enhörningssockor, ett par "riktiga" den här gången, alltså sådana som barnbarnet M vill ha. Ett är dock säkert, den här gången använder jag självrandande garn. Det blir för mycket fästande annars.

Ha en riktigt skön onsdag kväll!
Själv ska jag iväg och vara kulturell igen.


Inga kommentarer: