måndag, november 01, 2021

Redan julafton?

Igår blev ni utan blogginlägg och det beror på att jag igen satt hela långa dagen framför datorn och jobbade på. Nu fick jag bort hela tre saker från min att-göra-lista. Lika många återstår att försöka klara av ännu den här veckan. Kursförberedelserna är färdiga för hela veckan, så nu är det bara att tuta och köra! Skönt.

Idag har jag jobbat både i stan och i västra grannstaden. Fullt ös. På håltimmarna var jag hemma och värmde mat åt mej från gårdagens rester och hann sticka lite. Och stickandet gör ju att man orkar lite bättre. Stickningen är ju rena rama hälsokosten.

Av världens snällaste, raraste, trevligaste och goaste kollega fick jag en härlig gåva idag:

Ett helt ljuvligt garnkort med härliga färger. Översatt lyder texten ungefär så här: "Du ger mitt liv färger".

Och två påsar Rollo! Mums filibabba! Stort TACK till fina kollegan och tack till hennes man, som såg till att jag fick Rollopåsarna. Han vet minsann vad en kvinna behöver!

Nu lite stickning och sedan i säng. Kroppen har inte hunnit vänja sig vid den nya tiden ännu, vintertiden som trädde i kraft igår.


Inga kommentarer: