måndag, januari 08, 2024

Ännu en

Vet ni, det tar lite emot, men jag måste ge yngsta sonen rätt: Jag skulle inte alls ha behövt en liten hög!

Se nu, bisin min kom hem idag med den här från postlådan!

Och nu har jag blivit knäpp på allvar, för jag funderar faktiskt om jag skulle klara av att sy en sådan här klänning åt mej!!!! Kunde ju sy upp den i vitt uttjänt lakanstyg först och se hur det går. Men... ja inte vågar jag klippa i något dyrt tyg sedan ändå. Men hur det nu än är, så har jag mer och mer börjat gilla klänningar. Att sy är ändå inte min grej.

Sista mönstret i den här tidningen är de här sockorna. Och här vet ni, här är det nog garnet som gör de där sockorna så underbara. Men ska vi nu verkligen använda sockgarn från Japan?

Bra saker idag:
  • Sov ända till tio! Hur bra nu det sen är, vet jag inte, men skönt var det, för jag läste en underbar bok ända till halvtvå på natten! 🙈

  • Skönt var det också med morgondusch nu då det har blivit varmare ute. I morgon lär det till och med bli plusgrader!

  • Fick åka med en kollega till kvällsjobbet i västra grannstaden. Härligt med trevligt sällskap och att få träffas igen efter jullovet.

  • Fick fram e-posten, som en av kursdeltagarna trodde att hen hade tappat bort.

  • Har alltså klarat av vårterminens första arbetsdag. Känns både lite overkligt, men ändå fint på samma gång.
Önskar er en härlig tisdag.



Inga kommentarer: