torsdag, januari 04, 2024

Sista sockboxen

I torsdags för två veckor sedan var äldsta sonen iväg och tog ut min sista sockbox från posten, alltså R-kiosken här i stan.

Det var mer eller mindre ett misstag att jag började prenumerera på de här socklådorna från Novita. Jag ville bara bevisa att det gick att göra det, trots mycket klagomål om det motsatta.


Innehållet i den här socklådan är riktigt trevligt. Men inte har jag börjat sticka på de här sockorna ändå. De kom liksom alltför sent för att jag skulle hinna före julafton. Jag är en sååå långsam stickare.

Nu bjuder Novita ut nordiska sockboxar, men som sagt, det är inget för mej. Jag måste bli av med annat sockgarn först.

Bra saker idag:
  • Sov ända till halvnio. Faktiskt så vaknade jag redan klockan fem och var uppe och tassade runt, men det var kyligt och mörkt. Trodde inte jag skulle få sömn då jag kröp ner tillbaks under täcket, men jag somnade som en stock! Skönt.

  • Så härligt att inte ha några måsten utan bara ta sig från frukostbordet direkt till stickfåtöljen!

  • Har igen idag lagat mat tillsammans med äldsta sonen. Bisin min gruffade lite, för det finns färdig mat i kylskåpet bara att värma. Men äldsta sonen ville ha risotto och det önskemålet var lätt för mej att uppfylla.

  • Förutom matlagningen, så delade vi också på disken. Han tömde maskinen och jag radade i den och startade den.

  • Idag kom tidningen med stort N!
Önskar er en riktigt fin fredag!


Inga kommentarer: