måndag, januari 22, 2024

Bokgåva

Fy bubblan! Uruselt väglag idag och det var riktigt läskigt att köra hem från jobbet i västra grannstaden. Ja, det var läskigt redan inne i stan, för det var så mycket lös snö och mera kom det ner. En snöstorm igen och nu kommer jag förstås ihåg varför jag ville bli pensionär: Jag skulle ju inte behöva bege mej ut i det här vädret!

– Du trodde nog inte att nån skulle komma, sa den första deltagaren när hon steg in i datasalen i kväll.
– Nej, jag var tveksam, men så trevligt att ha dig här, svarade jag. 
Det är ju självklart trevligare att jobba än att sitta och rulla tummarna.

Bra saker idag:

  • Nå, just det där att jag hade deltagare, som behövde hjälp både i Söderkulla och i västra grannstaden.

  • Jag kunde lämna bort fem gamla databöcker i bibliotekets bokbytarhylla!

  • Blev bjuden på supergod bulle och ananas light läsk i Söderkulla. Tack!

  • Hade tid att äta lunch på Veljekset. Mums!

  • Att en bokgåva låg och väntade på mej på jobbet i västra grannstaden. Tack!

  • Blev bjuden på varm kakao och fastlagsbulle där. Mums! Och tack!

  • Hann sticka lite på håltimmarna på jobbet.

  • Fick meddelande att stickcafévännerna ska träffas i onsdag! Tjohooo!

  • Oerhört tacksam över att jag klarade mej helskinnad till och från jobbet idag.

  • Fick ett sms från en kär vän ikväll, alzheimern håller sig lugn! 💓
Ja, som ni ser en riktigt positiv måndag, bortsett då från vädret.
Hoppas innerligt på en lugnare och bättre tisdag!

Inga kommentarer: