torsdag, april 04, 2024

Elefantboxen

Ibland har jag sån tur att jag knappt kan tro att det är sant. Så var det häromsistens då jag hittade Finlaysons och Novitas elefantbox!

Den här tog slut fortare än kvickt då Novita lanserade boxen. Och jag var tyvärr lite trög i starten, funderade helt enkelt för länge om jag skulle beställa den eller inte. Ibland måste man vara snabb i vändningarna och bara slå till.

Jag är så glad att jag råkade hitta den på en garnloppis på nätet. De här Nallegarn nystanen ska räcka till ett par herrsockor, ett par damsockor och ett par barnsockor.

Mönsterhäftet finns mej veterligt endast i den här sockboxen. Beskrivningarna är på finska, svenska och estniska. Kanske jag kan sticka de här sockorna? Vad tror ni? Hur som helst, för mej ett loppisfynd, som jag är mycket glad över.
Fint att äldsta sonen hämtade hem paketet från postpaketautomaten i stan igår.

Bra saker idag:
  • Vaknade 17 minuter före väckarklockan.
    Ända sen vi flyttade en timme framåt, tycker jag att det har varit lite jobbigt. Och jo, jag vet, man borde inte gnälla varje vår och höst, men... igår då jag lade mej vid 23-tiden hade jag svårt att somna. Min kropp och inre klocka hånskrattade åt mej och sa: "Haaa, klockan är ju först 22. Vi vill inte sova ännu!"
    Så nä, det lönar sig inte att försöka lägga sig i tid.
    På morgnarna protesterar också min kropp och inre klocka: "Nähä, försök inte alls, för klockan är inte alls 8, den är bara sju. Vi vill sova vidare."
    Det tar sin lilla tid innan jag har vant mej vid sommartiden.

  • Har haft en trevlig och givande arbetsdag i norra grannkommunen. Nästsista.

  • Fick med mej hem från jobbet smörgåsar och bulle. Tack! Riktigt gott till kvällsteet.

  • Lagade mat tillsammans med äldsta sonen, ugnskorv och mos. Riktigt gott om jag själv får säga.

  • Tog hand om disken. Skönt att få vakna till ett tomt diskbord.

  • Hann vara ute i det vackra solskenet en liten stund både på förmiddagen och eftermiddagen.
Önskar er en riktigt fin fredag.



Inga kommentarer: