tisdag, april 30, 2024

Valborgsmässoafton...

 ... är snart här. Och nej, här ska vi ta det riktigt lugnt i kväll, dricka lite mjöd och äta nån liten munkring. Jag tror att jag ska satsa på stickning ikväll. Om inte om kommer i vägen, sånt kan man aldrig veta på förhand.

Alternativt kan jag tömma lite flaskor och ägna mej åt den stora älgvandringen på Arenan. Det absolut bästa programmet, som sänds just nu. Brukar ni se på det?

Bra saker idag:

  • Ingen väckarklocka!

  • Strax före klockan 11 knackade det på vår dörr och där stod yngsta sonen. Han tog mej med på lunch till Bistro Kronan. Vi åt Pasta Carbonara och det var riktigt, riktigt gott! Lite svårt att äta dock. Lätt att tillreda, så kanske jag skulle laga det här hemma också!

  • Från Bistro Kronan vandrade vi iväg till Café Favorit. Så skönt att sitta ute på deras gård i vårsolens sken. Vi åt var sin munkring, alldeles nygräddad och varm.
    Vi hade sällskap av U vid bordet.

  • På eftermiddagen dök nästyngsta sonen upp. Han hämtade sin mjödflaska och gav den här påsen med hallonbåtar åt mej. Mumsfilibabba!
Nu önskar jag er alla en riktigt skön valborgsmässoafton och en fin första maj.

Som det nu ser ut för min del, blir det inget blogginlägg i morgon! Ska iväg ut på äventyr med bisin min.

Inga kommentarer: