fredag, april 17, 2020

Fredag igen

Så var det fredag igen och jag har just avslutat kurspusslet för denna vecka. Det saknas några timlärare och det saknas framförallt vetskap om hur hösten kommer att se ut!
Jag har hunnit med två distansmöten idag och kommit till att såna möten fungerar bäst ju färre man är, alternativt att man känner varandra från förut. 

Det andra jag hunnit komma fram till under dessa distansmötesveckor är att det är ingen vits att ha på videon om bilden är jättedålig och suddig. Om bandbredden helt enkelt inte räcker till för både video och tal, så går det bra att skippa den förstnämnda!

I morse då jag steg upp så var det solsken. Hurra! Nu på eftermiddagen började det blåsa igen. Brrr!

Igår damp det igen ner lite inspiration i postlådan:
Äntligen, äntligen kom Novitas sommartidning på svenska. Jag hade redan tänkt ringa stickväninnan B och höra efter om hon hade fått den och jag i sådana fall hade blivit utan.
I det här numret finns många fina sjalmönster. Men jag skall nog inte börja på något nytt nu och därmed basta! Först åtminstone en sjal färdig innan jag tar itu med följande!

Som den tidvis ordentliga husmoder jag är, så såg jag igår till att det resterande påskgodiset kom till användning. Jag bakade Mias mockabitar, som blev så här färggranna med chokladdragéer.

För övrigt så var vi lite bakfram igår, för vet ni vad? Jo, vi åt efterrätten före middagen!
Den här glassnyheten var riktigt god!

Nu önskar jag er alla en riktigt skön fredagskväll. 
Själv ska jag stänga datorn och sedan försöka ta det riktigt lugnt. Låter väl som en bra strategi, eller hur?

Inga kommentarer: