söndag, april 05, 2020

Lite skeptisk

I dessa tider är det allt bra att vara skeptisk och inte riktigt lita på allt som rör sig på nätet. Hur det är med det tryckta ordet har jag dessvärre inte riktigt koll på just nu. Men antar att stor vilsenhet också råder där. Informationen om Corona och hur viruset ska tacklas böljar fram och tillbaka. Till sist vet man varken ut eller in. Det är farligt - det är inte farligt, håll dig på avstånd - du kan träffas utomhus, håll dig hemma - du får gå till mataffär och apoteket, använd ansiktsmask - använd inte någon mask för den skyddar dig ändå inte osv., osv. Så det är nog bäst att förhålla sig skeptiskt. Det går inte ens att lita på statistiken eftersom inte alla testas överallt.

Lite skeptisk är jag också till den här ljuuuvliga sjalen:
Designern påstod att hon stickade den på en bilresa på väg till ett bröllop! Hmmm... Månntro det? Den är ju mönsterstickad! Men vad vet jag, andra är säkert mycket snabbare med stickorna än vad jag är, som njuter av det långsamma...

Mönstret hittas i Suuri Käsityös februarinummer.

Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan.
Själv ska jag nu duka bordet, så vi får vår söndagsmiddag!

Inga kommentarer: