torsdag, april 16, 2020

Lite inspirerad

Gissa vad? Jo, just precis. Det snöade igen i morse då jag vaknade! Och nu snöade det så mycket att plogbilen kom körandes! Inte klokt. På hela vintern har den bilen knappt synts till, lika lite som snön. Men nu, nu i april snöar det minsann! All snö har försvunnit nu, till all tur. tidigare i kväll när jag hade tänkt ta en liten promenad, så började det ösregna. Så fort jag hade satt mej här framför datorn, så då kunde minsann solen titta fram! Mycket nyckfullt väder i april. Få se hur det är i morgon.

Idag har jag varit tvungen att åka in till stan och besöka min arbetsplats. Lösenordet skulle bytas i min jobbdator och det går inte att göra på distans. Man måste helt enkelt logga in på administrationsnätverket, så distans gills inte. Synd! 
Endast en annan befann sig i huset och hon höll till i övre våningen medan jag satt i nedre. Tryggt avstånd alltså.

Igår dök den här upp i postlådan:
Men jösses, hör ni, skulle ni sminka era ögonlock så där? Jag håller nog på nu att bli för gammal...

För en gångs skull blev jag faktiskt lite inspirerad...
... och föll för den här virkade sjalen. Men jag vet nu sen inte. Den har ganska många gula kryss där och det betyder att den är utmanande...

Sen undrar jag lite smått om M skulle gilla sådana här sockor? Vad tror ni?

Nu borde jag få på en tvättmaskin, men... timmen är rätt sen, så det kan nog vänta till i morgon, eller hur?

Inga kommentarer: