torsdag, april 09, 2020

Hoppity Hop

I tisdags tyckte jag att videkissorna dubbelmorfar plockat såg lite nakna ut. Eftersom jag faktiskt råkade ha lämpligt garn i stickkorgen och hade i min jakt på inspiration snubblat in i påskverkstaden, så grävde jag fram lämplig virknål från den röda lådan. Och så satte jag igång!

Modell: Hoppity Hop
Garn: Pantino från Schoeller & Stahl
Åtgång: 10 g
Virknål: Nr 3

Ett trevligt litet virkjobb, som snabbt blev färdigt. Garnet har jag köpt för flera år sedan från teetee SHOP med 44% rabatt!

En annan som har påskpysslat är M. Hon har använt en tom toapappersrulle, som hon först klippt i mindre ringar och sedan virat in i gult tunt papper. I mormors gömmor fanns de förbjudna påskfjädrarna kvar från det M:s mamma var liten. De fick bli kycklingstjärtar. Sedan var det bara för M att rita dit ögon, näsa och mun och kanske lite öron med!
Och M vet minsann till vad de här kycklingarna skall användas. Hit skall ju kinderäggen placeras!

Nu önskar jag er alla en riktigt skön och fin påsk! Ta hand om er och håll er friska!

Inga kommentarer: