lördag, april 25, 2020

Plättkalas

Sent omsider igår kväll tyckte dubbelmorfar att nu skulle det vara dags för efterrätt. Så han ställde sig framför spisen och stekte plättar.

De goda plättarna serverades med Ingmans glass. Mums!

Idag på förmiddagen hittade jag äntligen felet i min evighetsstickning med mönster. Så  det blev till att sticka bakåt nästan ett helt varv. Jag är ändå glad för att jag hittade felet och nu kan fortsätta sticka så de följande varven blir rätta. Jag hoppas dock att dubbelmorfar inte pratar så mycket att jag tappar räkningen på mina maskor igen.

2 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Så gott med plättar och speciellt med glass till. Nä inte kul när man stickar fel. Bra att du fick ordning på det.
Ha det fint önskar Eva

Inge sa...

Tack! Jo, det är jättegott. Vi har nu hunnit prova på tre nya glassmaker redan.
Att sticka fel gillar jag inte alls. Samma kväll det gick på tok, så fick jag ingen rätsida på avigsidan hur jag än räknade tyckte jag att allting såg precis ut som det skulle. Så jag lämnade projektet i Muminkassen och lät det ligga till sig någon dag. När jag sedan med mer vakna ögon såg på det på lördagsförmiddagen upptäckte jag genast var felet fanns. Det här är dessutom ett sådant fel att det inte går att göra något annat än att riva upp. Annars stämmer inte de två nedersta mönsterbårderna med resten!
Ha det riktigt skönt,
hälsar
Inge