tisdag, april 14, 2020

Den är här!

Kära vänner, nu är den här! Våren? Nä, det tror jag väl inte, för vet ni vad? Jo, idag har här snöat!

Helt otroligt! Marken var vit då jag steg upp i morse. Sedan töade allting bort, så började det snöa, solen tittade fram, sen igen mera snö, lite sol, hagel, lite sol och så vräkte snön ner!
Dubbelmorfar är tyvärr inte alls intresserad när jag sjunger Tittar det snöar med min bästa Povel-röst!

Men, alltså, i söndags var vi iväg till dödsboet och tog hem fyndet, som dubbelmorfar gjorde för flera år sedan i stora loppiset i Lojo:
Gungstolen! 
Nu är den här hos oss i vardagsrummet! Så nu behöver jag inte använda lånegungstolen längre!

Igår putsade jag gungstolen, drog fram mattan jag virkat för flera år sedan och gungstolsmattan, som vi redan hade i grannbyn.
Dubbelmorfar är inte riktigt nöjd:
- Det ska int vara en rund matta där under.
- Men...
- Du kommer att trassla in dej och falla.
- Men...
- Sluta gunga nu!
- Men...
- Det verkar så nervöst.
- Men...

Nä, alltså han skulle förstås mycket hellre se sin svärmor där i gungstolen, men...

Idag, vet ni har jag jobbat övertid. Det blir så då man har telefonkontakt med en massa trevliga människor. Hoppas innerligt att den här karantänsituationen reder upp sig fort, som sjutton, så att man skulle kunna träffas på riktigt igen.

Och nu, nu vet ni, nu ska jag sätta mej i gungstolen, gunga lite och så sticka! Få se vad dubbelmorfar säger...

Inga kommentarer: