onsdag, april 15, 2020

Min tur!

Och hur tror ni att det såg ut i morse då jag vaknade? 


Jo, förstås snö!
Nu har till all tur det mesta töat bort. Verkligt aprilväder, eller hur?

Igår var det min tur att laga maten. Man måste ju dela lite på ansvaret. Jag hittade ett recept i en äldre veckotidning och bestämde mej för att testa det, eftersom jag hade alla ingredienser hemma.

Det blev en pannkaksrulle med köttfärsröra.


Och det måste ha varit gott eftersom allting försvann! Den här lilla biten blev kvar efter middagen, men sent på kvällen gick dubbelmorfar i kylskåpet och kalasade på resterna.

Till efterrätt bjöd jag på en puss! Närmare bestämt en Borgåpuss, så här i Corona-tider.

Idag har jag suttit i två distansmöten, jagat timlärare och planerat kurser. Det sistnämnda är vanskligt. Kommer vi alls att ha deltagare i höst?

Igår tackade jag nej till 20 veckotimmar under nästa läsår längst borta i väst. Det finns bara sju veckodagar och 24 timmar i dygnet, så...  och helst vill jag nog jobba där det finns vettiga utrymmen och utrustning.

Idag har vi fått ett glädjebudskap: M och lilla A har fått en liten småkusin! Grattis!

Nu är det hög tid för mej att stänga datorn och ta mej ut. Det är en ny dag igen i morgon!

Inga kommentarer: