måndag, april 20, 2020

Kökskommendering

Kära nån, nu är det kväll igen och jag har en hel del ännu ogjort här på datorn. Men det får nog nu vänta till imorgon, en del av det. Annat måste jag ha iväg ännu ikväll. Så är det nu bara, kan inte hjälpas.

Eftersom jag hoppade över kökskommenderingen i lördags, så fick jag ta den igår istället.

Jag började med att baka lite:
Syrlig citronkladdkaka med kola (tjinuski)! Supergod och enkel att baka, bara rör ihop. Dock höll det på att sluta i en katastrof, för jag hade glömt att lägga det smälta smöret i smeten. Fort ut med kakan från ugnen och blanda i smöret och... ja, till all tur gick allt bra, trots mitt Coronafnatt!

Till lunch blandade jag ihop en liten...
... skinkpaj. Receptet var helt nytt för mej. Pajen blev riktigt god, så den här kan jag nog göra på nytt. Roligt att testa olika främmande recept.

Citronkladdkakan serverades med Ingmans nya glass, saltig tjinuski. Mumsfilibabba!

I lördags uppenbarade sig igen ett kors på kvällshimlen.
Det var andra kvällen i rad, så igår vågade jag inte ens titta efter. Det finns en viss risk för att jag skulle bli vidskeplig på allvar i dessa fnattiga tider.

I kväll när jag var ute, så var solnedgången till all tur vanligt vacker.

Inga kommentarer: