onsdag, april 22, 2020

På frukostbordet

Kära vänner, idag har jag suttit framför datorn hela dagen och det känns! Först deltog jag i en intressant utbildning på distans om distans och efter det var det dags för möte med mina kolleger. Därefter förstås lite kursplanering, e-post med mera. Verkar som om det alltid finns nånting att göra så fort jag bara tar en snabb titt på datorn.

Så här såg frukostbordet ut i morse:

Visst blir man ju lite förstummad. Jag tog min macka, yoghurt och mitt te och satte mej vid ett annat bord. Dubbelmorfar har fått en släng av pysslighet. Han har slipat, borrat, klippt och till och med sytt idag. 

Ovanför borrmaskinen ser ni den attans brandvarnaren, som ställde till det för oss i morse. Före klockan halv sju började den med sitt piiip, lång tystnad och jag trodde att det var något ljud från min dröm. Just då jag slumrat in igen, så hörs piiip och därefter lång tystnad. Så där höll varnaren på ända tills dubbelmorfar klev upp på köksstegen och skruvade ur den piipande brandvarnaren. Jag steg upp ur bädden, för det gick inte att få fatt i sömnen längre.

Kan någon förklara varför batteriet i brandvarnarna alltid tar slut mitt i natten? Är det för att man ska bli rejält skrämd, eller?

Inga kommentarer: